hitzak soberan daude...

jueves, 28 de octubre de 2010

3. galdera: NOLA EMATEN DA ETENGABEKO HOBEKUNTZA IRAKASLE BATEN IBILBIDE PROFESIONALEAN?

Esan bezala bigarren atal honetan irakasleen ibilbide profesionala aztertuko dugu eta ibilbide honetan zehar irakaslearen etengabeko hobekuntzari garrantzia emango diogu. Etapa desberdinetan zehar, irakaslearen etengabeko hobekuntzan ematen diren ezaugarriak aztertuko ditugu.
Gizartea etengabe eraldatzen ari da.Teknologia berriak etengabe eraldatzen eta sortzen ari diren garai honetan, irakasle batek ezinezkoa du atzean gelditzea. Gizarte arloan ere, inmigrazioak aldaketa handiak jasan ditu, kultura ezberdinetako jendea aurkitzea geroz eta ohikoagoa da eta ikastola ere gizartearen isla denez, aldaketa hauek ere nabariak dira bertan. Arrazoi hauek dira irakaslearen etengabeko hobekuntza bultzatzen dituzten arrazoiak, hauek ere etengabeko eraldaketan baitabiltza.
Irakasle baten ibilbide profesionala berrogehi urte ingurukoa da. Orain arteko irakasleak berrogehi urtez testu liburu berarekin irakatsi dute eduki bera emanez. Baina orain ikas ditzakegun gauza gehienak hemendik hogei urtera ez digute ezertarako balioko, beraz, irakasleak garai bakoitzera moldatu beharra du momentuan eskatzen diren ikasgaiak eman ahal izateko, momentuan funtzionatzen duten metodoen arabera. Horretarako, beharrezkoa da irakaslea ikasle ere izatea. Hau da, irakaslea metodo eta irakasgai berriak ikasten aritzea, atzean ez gelditzeko.
Irakaslea bere ibilbide profesionalean , etengabeko hobekuntza prozezu batean murgilduko da bere lana egunetik egunera hobea izan dadin. Irakaslearen ibilbidearen hasieran, karrera unibertsitarioan adibidez beharrezkoak izango dituen konpetentziak eta baloreak barneratuko ditu egunetik egunera eta honek bere jakintza maila handitu eta oinarri trinkoak finkatuko ditu lehen urte hauetan. Karrera unibertsitarioa aurrera doan einean irakaslea helburuak finkatzen joango da, zer nahi duen eta horra iristeko zer emateko prest dagoen finkatuz. Etapa honetan irakaskuntzari buruzko ikuspegia eraikitzen hasiko da irakaslea. Behin mundu profesionalera salto egin eta irakasle lanean hasten denean, beharrezko herramintak aukeratzen hasiko da irakaslea. Bitarteko hauek behin eta berriz moldatzen berritzen eta hobetzen joango da irakaslea bere bizitza profesional guztian zehar, ezaugarri eta azaltzen diren momentu berrietara egokituz. Pixkanaka herraminta hauek martxan jartzen dituen erritmo berean bere komunikazio gaitasuna lantzen eta hobetzen joango da. Honek eragin argi bat izango du; egindako lan hontatik feedback bat jasoko du eta horrela bere akatsetatik ikasi eta irakaskuntza hobeago batetara pausoak emango ditu. Honek zuzenki bere jarrera argi eta garbi markatuko du. Ibilbide profesional hori aurrera doan einean, esan bezela, jarrera eta lan egiteko modu bat jakin bat eraikiko du eta aurretik jasandako esperientziek bere burua ezagutzen lagunduko diote. Honek, bere ibilbidearen bukarea iristen delarik asko markatuko du irakaslea eta bere ospea eraikitzen joango da azken urteetan. Bukatzeko, irakaslea jadanik lanean ez dagoelarik, beretaz esango diren eta berak utzitako hutsuneaz bakarrik hitz egingo da.


1 comentario: